Bez peněz do hospody nelez, říká se. Bez peněz se ale dneska nedá dělat nic. Jedna z nejtěžších disciplín je pak vydávat nezávislý časopis, který pomáhá lidem získat cenné informace a který se dá číst od začátku až do konce.
Šifra se do toho pustila s vervou především proto, že to, co produkovala a produkují běžná média, je téměř k nečtení. Píšeme tak o věcech, o kterých jiní nepíšou přesto, že jsou důležité a že by se o nich mělo učit, mluvit a psát zcela běžně.
Náš časopis má úplně jinou energii právě proto, že opouští zavedené zvyklosti a nebojí se přemýšlet jinak. Týká se to i přístupu k inzerci a propagaci zajímavých lidí a společností. Když jsem pracoval v klasických médiích a učil se novinařině, všiml jsem si, že se čtenáři vyhýbají standardním PR článkům, ať už byly o svěžesti a zdraví limonád s umělými sladidly, nebo krásách ibalginu, jako čert kříži. Kdo by to taky četl?
Proto jsem vymyslel zcela nový koncept, který pracovně nazývám neklama. Jsou to unikátní články, které jsou psány stejným způsobem jako redakční texty, netlačí na pilu a veřejnosti představují skvělé a činorodé lidi, kteří dokázali vybudovat něco výjimečného. Ať už je to Ivan Rybjanský ze Somavedic Technologies s. r. o., nebo Marie Vilánková z Joalis. Jsou to lidé, kterým běžný reklamní formát nestačí. Píšu o tom, co dělají, co si myslí, ale i co prožívají, neboť důvěru si člověk získá ideálně tak, že ho druzí lépe poznají. Tento koncept je jedinečný jak pro firmy, tak pro čtenáře. Čtenář na základě mých článků pochopí, v čem spočívá síla produktu či firmy, dozví se důležité informace ze zákulisí, a firma získá unikátní prostor mezi našimi běžnými články. Může si budovat se čtenáři vztah.
Není zkrátka PR článek jako PR článek. Já je píšu tak, aby každý pochopil podstatu toho, co se vlastně lidé jako pan Rybjanský nebo paní Vilánková snaží světu nabídnout a sdělit.
Je to férová hra, win win. Dokážu o výjimečných lidech napsat výjimečný článek, takový, že už nebudou muset nikdy chodit a složitě vykládat, co vlastně dělají. Stačí, když ho dají komukoli kdekoli přečíst. I složité věci se dají vysvětlit jednoduše. Programujete kvantové pole? Zabýváte se informační medicínou? Vyrábíte přírodní kosmetiku? Šifra se může stát prostředníkem mezi Vámi a čtenáři, kteří už nechtějí být obelháváni, už nechtějí číst, že černá je bílá a modrá růžová, ale hledají kvalitní produkty, které dělají kvalitní lidé. Hledají nejen dobré čtení, ale také dobré, zajímavé a nové věci. Šifra, její čtenáři i její inzerenti plují na nové vlně.
Vyrábíte-li něco zajímavého, nabízíte zajímavé služby, přidanou hodnotu a chcete, aby se o tom dozvěděli ti správní lidé? Nechte mě o Vás napsat. Pomůžeme si tak navzájem. Já unikátním způsobem sdělím světu, v čem jste nejlepší a proč děláte to, co děláte. Vy podpoříte jedinečný tištěný časopis, který v Česku nemá obdoby, protože přináší lidem inspiraci a zásadní informace. Zpropagovat Vás můžeme i na našem skvělém webu.
Bez Vaší pomoci se ale neobejdeme. Pomoci nám může každý samozřejmě různými formami, nejen neklamou. Základem je předplatné našeho tištěného měsíčníku (možno i v digitální podobě). Nebo máte trafiku? Napište nám a můžete Šifru prodávat. Kavárnu? Čajovnu? Zdravou výživu? Firmu? Knihovnu? Či jiné vhodné ísto? Nebo jen tip, kam by se Šifra hodila? Šiřte Šifru dál. Napište si o letáky, které můžete rozhodit do éteru. Objednejte si pár kusů časopisu a prodejte či rozdejte je ve svém okolí. Podpořte nás dobrovolnými příspěvky… Zadejte třeba trvalý příkaz a posílejte pravidelně malou částku na náš účet 2201039568/2010. Každá částka se počítá.
Čím víc se o nás dozví lidí, tím větší šance je, že tady nakonec nezbude ke čtení jen Blesk a Mladá fronta, kde se stejně nic nedozvíte. Zkrátka abychom mohli vycházet dál. Pomalu, ale jistě totiž nastává nová doba. To, co fungovalo dřív, fungovat přestává. Starým strukturám dojde dříve nebo později dech.
Investice se vám vyplatí. U energie, kterou vložíte do něčeho, co má smysl, to platí dvojnásob. Vesmír má rád rovnováhu. Vy pomůžete jednomu, druhý pomůže Vám. Jeden z klíčových vesmírných zákonů totiž říká: To, co dáš, se ti vrátí.