Co se v médiích nedozvíte

Většina lidí se stále překvapivě domnívá, že je média informují. A proto je také tak snadné a možné zavřít lidi na rok doma a vyprávět jim o smrtonosné pandemii. Nejen že lidé nezkoumají fakta, ale ještě tomu tleskají a domnívají se, že jsou „v obraze“.

Nechtějí si připustit, že úkolem médií není v první řadě informovat, ale říkat lidem, co si mají o světě myslet. A to se jim daří znamenitě. Nejen současné dění toho budiž nejlepším důkazem. Média totiž nepopisují realitu, ale vytvářejí realitu virtuální.

Fungují jako jakási reklamní agentura. Kdo má peníze a vliv, může si u nich objednat vlastní výklad světa, který je v souladu s jeho obchodními a politickými zájmy. Dobré je se ostatně podívat, kdo média vlastní…

Jednotlivá čísla Šifry si můžete objednat v tištěné i digitální formě v našem eshopu. Stejně jako předplatné. Poštovné a balné je zdarma

Problém většiny lidí spočívá zkrátka v tom, že sic konzumují tuny informací, ale ani trochu nepřemýšlejí o tom, co je to za informace, odkud pocházejí, kdo je zveřejnil, z jakého důvodu a co má za lubem. Očekávají, že dostanou všechny informace až pod nos, protože se jim nechce přemýšlet. A tak si zkrátka pletou informaci s reklamou. A reklamou se pak ke spokojenosti zadavatelů řídí. Budou růst ceny nemovitostí, mámo, honem něco koupíme. Ale co když budou ceny klesat? A tak je to se vším.

Podstatu (ne)fungování médií a to, jak se v jejich produkci orientovat, jsme probírali v dalším živém vysílání na YouTube kanálu Šifrovaný svět. Staňte se jeho odběrateli, abyste nepřišli o ostatní přenosy, a pokud se Vám moje vysílání líbí, nezapomeňte jej lajkovat či sdílet :-)

Milan Vidlák, časopis Šifra